Aku Musafir

Aku Musafir

Wednesday, August 12, 2015

Aku Rinduuuuu

Assalamualaikum wbt dan salam mahabbah..

Alhamdulillah Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.. J

Tiada ungkapan yang mampu di ungkapkan terhadap perasaan ini sekarang. Setelah hampir sebulan lebih menyepi di Aku Musafir tersayang. Bukan tidak mahu menyelak tirai blog tersayang, cuma keadaan yang tidak mengizinkan dan ditambah pula dengan ketiadaan idea dan inspirasi untuk memenuhi tirai Aku Musafir ini. Sebulan lebih menyepi membawa diri tadabbur alam ciptaan Yang Maha Pencipta, sudah pasti ada pelbagai cerita dan kenangan yang terukir. Ya! Sangat indah, sangat bahagia. J

Oh ya, rasanya dah terlalu lewat Aku nak ucapkan Selamat Hari Raya. Maafkan segala salah silap tersalah bicara terkasar gurauan yang sedar mahupun tidak. Semoga kita semua menjadi lebih baik selepas mengharungi madrasah ramadhan selama sebulan. Dan tidak lupa juga anda yang berpuasa 6 syawal, mabruk ‘alaikum. Untuk Aidilfitri tahun ini, Aku rasa bertambah bahagia dan lagi bahagia. Suatu kebahagiaan yang Aku sendiri tak mampu nak gambarkan. Yang pasti, Aku sangat bahagia makin bahagia. Dan Aku juga yakin seluruh ahli keluarga Aku juga merasa perasaan yang sama. Alhamdulillah, kami berkongsi perasaan yang sama. Terima kasih Ya Allah, kerna memberikan kesempatan kepada kami untuk mengukir kenangan-kenangan yang begitu manis semanis kurma, mungkin. Atau lebih manis lagi. Mungkin semanis madu lebah.



Ok, habis satu cerita. Sebenarnya Aku nak cerita bab lain. Tapi memandangkan dah lama sangat Aku tak update apa-apa. Jadi apa salahnya Aku buka 2,3 cerita kan.  Sebenarnya, Aku sudah selesai tahun pertama degree. Insha Allah, masih berbaki 2 tahun. Sepanjang tempoh setahun ini, dapat classmates baru, pengalaman baru, suasana baru dan macam-macam lagilah. Sudah pasti berbeza dengan keadaan 4 tahun lepas. Mana tidaknya, selama tiga tahun bersama Sehati Berdakwah zaman diploma dulu. Susah senang, sakit perit, suka duka kami kongsi bersama. Dengan 40 ahli keluarga Sehati Berdakwah, 40 ragam ada. Ada yang gila-gila, sporting, baik, pemalu, pendiam, macam-macam lagilah. Tapi 40 ragam  inilah yang mencipta warna warni kehidupan Sehati Berdakwah.




Sungguh, Aku merindui segala kenangan terindah itu. Namun, Aku hanyalah manusia biasa dan mustahil untuk putar masa yang berlalu itu kembali lagi. Ya, masa sememangnya tidak boleh diputar kembali dan kenangan terindah itu tidak mungkin boleh diukir kembali. Ia sangat istimewa dan tiada dua. Tetapi, tidak mustahil jika kita dapat mengukir kenangan baru. J



Ok lah. Sampai sini dulu coretan kali ini. Dah kering idea sebab terlalu banyak kenangan yang dirindui sehingga tak mampu jari jemari ini menari mengikut irama bicara hati. Hanya mampu mengukir senyuman apabila fikiran memancarkan semua yang terjadi sepanjang tiga tahun. Terima kasih untuk segalanya, My Second Family, Sehati Berdakwah.

                                                                                                          cc gambar nie:najmi =)


No comments:

Post a Comment