Aku Musafir

Aku Musafir

Saturday, July 16, 2011

Doa Seorang Wanita....

بسم الله الرحمن الرحيم

Ya Allah...
Hati ini telah terpaut pada seorang hamba-Mu,seorang yang menjadi milik-Mu,yakni fulan bin fulan. Namun,tidak ku ketahui sama ada ianya hanyalah perasaan yang berlandaskan nafsu dan syaitan durjana atau perasaan yang membawa kepada mardhatillah. Diri ini keliru dek kerana terdetiknya perasaan seumpama ini. Aku takut jika perasaan ini tidak mendapat barakah-Mu malah menjadi perasaan yang membawa kepada dosa.

Ya Allah...
Jika benar fulan bin fulan adalah jodohku yang telah Engkau coretkan ketika kami berada di alam rahim,dekatkanlah dan satukanlah hati kami dengan cinta mardhatiwalidaina wa mardhatillah agar kelak kami bahagia di dunia dan akhirat. Jika benar insan ini akan menjadi imam untukku dan anak-anak kami,halalkanlah hubungan kami dengan ikatan yang sah. Jadikanlah dirinya imam yang soleh agar aku menjadi makmum yang solehah dan menariknya ke syurga cinta yang abadi milik-Mu.

Ya Allah...
Jika fulan bin fulan bukan milikku,tabahkanlah dan damaikanlah hatiku dengan ketentuan-Mu supaya aku tidak kecewa dan menyalahkan takdir. Pimpinlah hatiku daripada tersasar dan hilangkanlah perasaan cintaku terhadapnya agar tidak menjadi zina hati. "Jangan engkau menghampiri zina." Pertemukanlah aku dengan mujahid yang lebih baik daripadanya dan pertemukanlah fulan bin fulan dengan mujahidah yang lebih baik daripadaku. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui setiap sesuatu....

Amin ya Rabbal 'alamin....








No comments:

Post a Comment