Aku Musafir

Aku Musafir

Thursday, March 27, 2014

MY SECOND FAMILY

Assalamualaikum wbt dan salam mahabbah.. 

Alhamdulillah Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. Alhamdulillahi rabbil 'alamiin syukur ke hadrat Ilahi kerana masih dapat bernafas sehingga ke saat ini dan diberi kekuatan untuk mencoretkan sesuatu di blog tersayang. Tak lupa juga selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. 

Alhamdulillah syukur yang tak terhingga kerana diri ini telah selesai menamatkan pengajian dip. selama 3 tahun. Mungkin pada sahabat2 yang membaca hanya akan memandang sebelah mata kerana setakat selesai dip. sahaja. Tidak mengapa. Sungguh saya tidak kisah kerana masing-masing punya pendapat. Dan setiap orang pasti berbeza pendapatnya. Ingin saya kongsikan sepanjang 3 tahun melakar kenangan bersama sahabat2 dalam suka dan duka, tangis dan tawa, semuanya dikongsi bersama. Dan sudah pasti sukar untuk dilupakan dan memang takkan dilupakan. 

Kadang2 bila teringat time mula2 masuk u, rasa macam lama sangat nak habis. Tapi bila dah habis nie, rasa 3 tahun nie seperti 3 bulan, sekejap saja. Sekarang nie pun masih terbayang2 kenangan terakhir semasa kami di lata. Sungguh manis dan sungguh indah. Kebiasaannya setiap kali tamat sem, pasti akan ada annual dinner. Start ber'annual dinner' masa sem 2, kemudian menjadi generasi sehinggalah ke sem terakhir cuma caranya saja berbeza. Ikhtilat tetap kami jaga. 

Dan yang sangat2 berbeza adalah masa last sem 3 dan sem 6.

Untuk sem 3, kitorang memang xbuat annual dinner. Tapi, kitorang buat solat hajat dan juga makan2 sikit pastu sambut birthday sahabat2 bulan 9. Malam itu pun idea daripada salah seorang daripada sahabat yang sanggup bertungkus lumus buat itu semua. Terharu sangat dan rasa dihargai. Syukran jiddan sahabat.. =)

Kelainan sem 6 pula, xda annual dinner tapi memang sangat2 berbeza dan tak pernah terlintas di fikiran. Ini pula hasil idea dari rais dan raisah. Kitorang melakar kenangan2 indah di salah sebuah tempat rekreasi yang sangat indah. Kat mana lagi kalau bukan di air terjun. Kitorang bertolak dari bumi ilmu pukul 12 tengah hari dan sampai dalam pukul 2 lebih kot (lupa dah)..then, kitorang lunch dengan nasi yang ditempah dan dibawa dari sini. Lepas tu, aktiviti bebas. Malam pula, kami berbbq dan adakan sikit akiviti yang agak mencabar minda dan kesabaran. And the most precious time is when all of us have to write something in the 'buku amalan' untuk setiap seorang. Time tu memang ambil masa yang sangat lama. Bayangkan seramai 37 orang perlu menulis dalam buku sebanyak 37 buah (untuk setiap sorang) pesanan or pape lah yang berkaitan dengan diri. wow!! After that, kami bertukar2 hadiah and aktiviti malam tu selesai sampai 2.30 pagi. 

Esoknya pula, kami ke Kelantan untuk berkunjung ke rumah ustaz yang sudah lama kami tidak jumpa dan tidak dengar beliau berbicara. =) Then, ke rumah salah seorang daripada sahabat. After isyak,kitorang bertolak pulang dan tiba di bumi ilmu pada jam 3.30 pagi. Alhamdulillah. 

Alhamdulillah, to all my DAK's friends yang juga merupakan KELUARGA KEDUAku, thanks a lot for being my friend. Hope our relationship till jannah,insha Allah. Ada jodoh,kita ketemu jua.

#SayangSahabatSelamanya #SahabatTillJannah #MySecondFamily









No comments:

Post a Comment