Aku Musafir

Aku Musafir

Thursday, June 26, 2014

Marhaban Ya Ramadhan

Assalamualaikum wbt dan salam mahabbah..

Alhamdulillah Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. AKU dapat menjalani rutin harianku seperti biasa. Moga ianya lebih baik dari semalam. Insha Allah. Alhamdulillah pagi Jumaat terakhir bulan
Sya’aban ini cerah.

Dah nak habis rupanya bulan Sya’aban. Dan pintu Ramadhan pula bakal dibuka Ahad ini, bi iznillah. Jadi, di kesempatan ini AKU ingin mengucapkan SALAM RAMADHAN kepada semua ahli keluarga dan saudara mara di Utara, Timur, Barat dan Selatan. Tidak lupa juga buat 2nd family, sahabat2 dan guru2 di sekolah rendah dan menengah, sahabat2 dan pensyarah2 di univeristi, serta buat semua sahabat yang sedang membaca entri ini yang sentiasa follow blog AKU MUSAFIR. Moga pena AKU MUSAFIR ini dapat memberi manfaat sedikit sebanyak. Insha Allah.

Moga kita dapat mengetuk pintu dan memasuki bulan Ramadhan yang didalamnya penuh barakah. Insha Allah. Moga Ramadhan tahun ini lebih baik dari yang sebelumnya. Insha Allah.



Allahumma bariklana fi rajab wa sya’aban wa ballighna ramadhan.. 



*******_______*******

Dan dibawah ini AKU ingin berkongsi sebuah lagu ramadhan yang bertajuk RINDU RAMADHAN yang disampaikan oleh salah sebuah kumpulan nasyid yang diminati, Devotees..

RINDU RAMADHAN

Yang tahu persiapkan diri
Yang rindu tak sabar menanti

Hadirnya setahun sekali
Keindahan yang tiada tara
Kemuliaannyatak habis dibicara
Penuh dengan limpahan maghfirah

Ya Ramadhan

Rindu...Aku rindu
Rindu pada kedatangan
Bulan yang padanya keberkatan (2x)

Ya Allah tolong sampaikan hajatku
Untuk berpanjangan
Nafasku hingga pengakhiran (2x)

Lagu/Lirik:
Abd Halim Ahmad (Halim Devo)



No comments:

Post a Comment