Aku Musafir

Aku Musafir

Friday, April 19, 2013

Saya Rindu Awak,Sahabat...


Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mengenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejatiu

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Disaat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrahkan diatas kehendak Yang Esa

Ya Allah tempatkannya ditempat yang mulia
Tempat yang dikau janjikan nikmat untuk hambaMu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada disisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

Moga amanlah dan bahagia dikau disana
Setangkai doa juga Fatihah terus ku kirimkan
Moga disana kau bersama para solihin
Kau sahabatku kau teman sejati


Assalamualaikum wbt dan salam mahabbah..

Malam ini terasa ingin berkongsi sebuah lirik nasyid yang disampaikan oleh salah sebuah penasyid kegemaran, iaitu Hijjaz. Siapa yang tak kenal dengan kumpulan ini,kan. Sebuah kumpulan yang dianggotai oleh empat orang sahabat. Dari dahulu hinggalah sekarang. Alhamdulillah, masih kekal. Dan apabila membaca bait-bait di atas, ana rasa antum pun sudah dapat mengagak tajuk nasyid ini. Tidak lain tidak bukan.. Kau Teman Kau Sahabat... Lagu inilah yang menjadi halwa telinga pada malam ini tatkala sedang update entry ini.

Tatkala mendengar lagu ini, diri ini teringatkan suatu peristiwa yang sangat menyedihkan. Dan peristiwa itu adalah peristiwa yang pertama kali berlaku pada diri ini. Diri ini juga mengharapkan persitiwa yang berlaku 3 tahun lepas, tidak akan berulang lagi. Sungguh, tidak sanggup lagi diri ini menghadapi peristiwa sebegitu. Lagu inilah yang menjadi peneman sepanjang 'pemergian' sahabatku. Entry hari ini, saya tujukan khas buat sahabat saya yang banyak mengajar saya tentang persahabatan..

Sahabat,
Sungguh aku rindukan dirimu..
Aku rindukan suaramu..
Aku rindukan gelak tawamu..
Aku rindukan senyumanmu..
Aku rindukan saat kita bersama..

Kehadiranmu ketika itu,
Banyak mengajarku tentang erti persahabatan..
Kehadiranmu ketika itu,
Merubah segalanya..

Sahabat,
Terlalu banyak memori sukaduka,
Yang kita tempuhi bersama..
Dikala aku kebuntuan,
Kaulah yang sedia membantu..
Dikala aku kesedihan,
Kaulah penawarnya..
Pengubat dukalara..

Sahabat,
Walau kita sudah jauh terpisah,
Terpisah kerana mencari ilmu..
Namun, dirimu sentiasa disisiku..

Sungguh,
Aku tak pernah melupakanmu..
Malah aku memaksa diriku memanggil kembali
Segala memori indah yang kita ukir bersama..

Aku berharap,
Agar ukhwwah yang terbina ini
Berkekalan sehingga ke syurga..

Saya harap awak baca ni. Sorry,terpaksa ambil masa awak untuk baca apa yang saya sedang rasakan sekarang ini. Terima kasih, sahabatku kerana sudi menerima diri ini sebagai sahabatmu. Dan terima kasih jua kerana melayan kerenah saya nie.. =) Walau awak jauh nun di sana, tapi awak sentiasa dekat dihati saya..Dalam doa saya.. insyaAllah... Sahabatku, Farihah.. Sungguh saya rindu awak, Farihah... 3 tahun sudah..3 tahun kita tak bersua.. Saya harap suatu hari nanti, Allah akan pertemukan kita..insyaAllah.. 

No comments:

Post a Comment